Regulacja przez nastawianie lopatek kierownicy

Regulacja przez nastawianie łopatek kierownicy Regulacja przez nastawianie łopatek kierownicy wlotowej powoduje zmianę krętu cieczy wpływającej do wnętrza wirnika, a zatem jedno- czesną zmianę wydajności i wysokości podnoszenia. Regulacja tego systemu znajduje zastosowanie w dmuchawach; w pompach odśrodkowych nie jest stosowana; natomiast jest ona możliwa w pompach diagonalnych.
Regulacja przez zmiany konstrukcyjne wirnika a. Zmiana parametrów przez zmianę kształtu lub położenia łopatek Zmiana wydajności i wysokości podnoszenia przez zmianę kształtu łopatki napotyka na trudności wykonawcze i pociąga za sobą duże koszty; dlatego też jest stosowana wyjątkowo. W pompach śmigłowych o osadzonych obrotowo łopatkach zmianę parametrów osiąga się przez ręczną lub automatyczną zmianę kąta nastawienia łopatek, pozostawiając tę samą średnicę zewnętrzną wirnika . Zmniejszenie kąta powoduje obniżenie wydajności pompy bez jednoczesnego wydatniejszego obniżenia jej sprawności i zmiany wysokości podnoszenia. [podobne: Kruszenie betonu, listwy przysufitowe, donepezil ]

Powiązane tematy z artykułem: donepezil Kruszenie betonu listwy przysufitowe